Філософія релігії в Україні

Д.філос.н., проф., провідний науковий співробітник ВР ІФ НАНУ Яроцький Петро Лаврентійович знову повернувся до теоретично-академічної тематики нашого круглого столу. Висловлюючи свої думки з приводу сучасних актуальних проблем для осмислення філософами релігії, він привернув нашу увагу до тих процесів, що відбуваються сьогодні в теологічній та релігійно-філософській царині. 

Я підготував доповідь, і вона дуже добре пасує до того, про що говорила Вікторія Костянтинівна Ларіонова щодо того, що філософія релігії має займатися людиною. У мене відповідно підібраний матеріал, який називається “філософія і теологія людини в рефлексіях Карла Войтили“.

Я дуже коротко висловлюсь, бо ж із повним текстом моєї доповіді можна буде ознайомитися в друкованому варіанті.

Звичайно, Карл Войлило – це особистість. Він, що стосується католицької догматики, займав в основному консервативну позицію. А от завжди виступав за оновлення філософської бази католицької теології. І особливо звертав увагу на вчення про людину і суспільство.

То ж на що варто звернути увагу, вивчаючи праці Карла Войтили? Насамперед на такі його напрямки філософії й теології, як формування антропологічної концепції. Взагалі я відчуваю, коли читаю його праці, що він дав своєрідний поштовх католицизму для переходу від теоцентризму до антропоцентризму: “Зараз не людина шукає Бога, а Бог шукає людину” .

І в своїй доповіді я зосередився на таких напрямках і положеннях філософії Карла Войтили як: формування антропологічної концепції; проблеми об’єктивності, динамізму людини, самовизначення особистості, актуалізація цілісної особистості й теологічний персоналізм, який він дуже добре розвиває. Також –  Історія спасіння людства  та особистості – це абсолютно новий підхід до цілого ряду теологічних проблем.

Зрештою цей доробок Карла Войтили говорить про те, що очоливши Римо-католицьку церкву Карл Войтило робив немало зусиль для того, щоб сучасна теологія була не тільки вченням про Бога, а й теологічною антропологією. І саме антропологічна спрямованість є особливістю його філософської спадщини. Ось це є дуже важлива тематика, яку, я думаю, варто осмислювати сучасним філософам релігії.

Текст доповіді складено на основі розшифрованого аудіозапису виступу проф. Яроцького П.Л. на другому круглому столі із філософії релігії, що відбувся 24 червня 2010 р. в Києві. Тож авторство висловлених думок та ідей повністю належить проф. Яроцькому П.Л. При використанні надрукованого тексту доповіді та висловлених тут думок та ідей обов,язковою є вказівка авторства та посилання на наш ресурс.

Advertisements

Comments on: "Виступ. Яроцький Петро Лаврентійович. Другий круглий стіл “Проблематико-методологічні розмежування філософії релігії та релігійної філософії”." (2)

  1. На жаль, не знала про цей круглий стіл. Дуже хотіла б прочитати цілу статтю проф. Петра Лаврентійовича – цікаво, оскільки пишу дисертацію саме про антропологічні засади філософсько-богословської спадщини К.Войтили. Чи можливо було б з нею ознайомитись в електроному варіанті (не можу знайти)?

  2. Обов,язково розмістимо після видруку повний текст статті. Очікується видрук статті восени в Українському релігієзнавстві. Приєднуйтесь до нас. На осінь плануємо новий круглий стіл.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

Хмаринка позначок

%d блогерам подобається це: